V.23

Den här veckan blev inte som jag hade tänkt mig. Jag hade tänkt ha en mysavslutning med klassen i fredags men jag blev sjuk. Så jag träffade bara klassen i onsdags sedan har Mange haft klassen. Mange kommer att ha klassen fram till skolavslutningen. Nu arbetar barnen färdigt med olika arbeten. I onsdags var Oliver T:s mamma på besök.

Idag kommer jag att lägga ut barnens arbeten och lite annat smått gott inför sommarlovet på era barns hyllor.

Om ni lånar hem böcker inför sommarlovet vill jag att ni skriver upp vilka böcker ni lånar. Jag vill också att ni som har läxor och andra böcker kvar hemma tar med er dem till skolan.

Jag kommer inte att ge läxa över sommaren. Men jag vill att ni uppmuntrar era barn att hålla igång läsningen. Försök att få in en mysrutin för läsning och fortsätt att läsa högt för era barn. Jag har lämnat hem lite olika stenciler för att peppa till läsning, tex. Läsbingo, ta läsborgarmärke, läsloppa mm. Jag har inte hunnit berätta för klassen om en lästävling som pågår i sommar men Mange ska berätta om den imorgon. Den innebär att när ert barn har läst en bok så går man in på följande länk: vad jag har läst, och skriver lite om boken så skickas redovisningen till min mejl.

Olika länkar om läsning:

Bokslukarna

4 tips för att få ditt barn att läsa

Skapa läslust i sommar

Till alla mina fina elever, skicka till mig vad ni har läst:-)

Nu har alla fågelungarna lämnat holken och 2B har fått grodor:-) men några har kvar svansen.

matning2
grodyngel till grodagrodyngel 2

2junibelåtna

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

