Vecka 12

Fredag igen… Veckorna flyger iväg. Det är trevligt att ha startat vårens utvecklingssamtal. Den här veckan har jag lagt tid på att träffa alla mina elever enskilt för att prata lite och för att kolla av kunskapskraven för åk 1 i svenska och matte. Därför har det blivit lite mer enskilt arbete för eleverna den här veckan.

Idag har vi pratat lite om Earth Hour och vad vi kan göra för att tänka på miljön. 1B har gått en tipsrunda på skolgården. Den kommer vi att gå igenom på måndag. Vi har också sett på följande film: Energifallet.

I måndags hade vi sista tillfället tillsammans med Inga Rising.

Sångsamling med Inga

Vi har Rockat sockorna den här veckan.

1B gillar att få bygga på blåa mattan. De är jätteduktiga:-).

bygge på mattanbygge2

bygge3

Jag önskar alla som går på discot en kul discokväll. Jag har nog hört ert planerande idag kring godis och dans.
Jag önskar alla en trevlig helg!
/Carina

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

