V.48 Trevlig andra advent!

Den första december började vi lyssna på radions julkalender. Så om ni är hemma och är sjuka eller lediga får ni gärna lyssna på den hemma så att ni hänger med i historien. Den här veckan har vi haft besök av Alice och Ebbas mamma samt Benjamins pappa. Leas mamma har också varit på en kort visit.

Vi arbetar med talområdet mellan 0-20 i matte. Vi använder oss av tiotal och ental och pengar för att räkna på olika sätt.

Barnen har tilldelats en läskompis som de läser tillsammans med.

3B har varit på besök och läst för oss. Jättekul och väldigt uppskattat.
treor-laser

treor-laser-2

Hej alla föräldrar, kom ihåg att hålla er uppdaterade via klassbloggen under fliken för föräldrar, jag lägger också upp samma meddelanden på Schoolsoft som jag lägger på bloggen. Om ni tycker att jag varit otydlig kring någon information får ni gärna mejla mig och fråga. Som jag säger till barnen, fråga hellre en gång för mycket…

Jag kommer inte att vara på skolan nästa torsdag och fredag, Mange kommer att ha klassen. På torsdagen ska jag vara på seminarier på  Microsoft. På fredagen ska jag operera mig. Jag hoppas komma tillbaka på måndagen när Olivia börjar. Om jag inte gör det så har alla i klassen lovat att ta hand om Olivia på bästa sätt. Freja kommer att ha lite extra ansvar.

När ni är hemma och är sjuka eller lediga så går ni in och arbetar med matte på Edimia. Länken hittar ni på Schoolsoft. Mejla mig om ni behöver hjälp med inloggningen. Jag har skickat hem era barns portfoliopärmar idag. Vi kommer inte att fortsätta använda dem här på skolan. Pärmarna ligger ute på hyllorna. Barnen har också fått simtider från fritids dessa finns på hyllan eller i läxmappen.

Läxan som delas ut idag ska lämnas in torsdag den 15/12 v.50 inte nästa vecka, det blir en långläxa, det blir också årets sista läxa. Barnen har valt en bok tillsammans med mig och en själv.

Jag hoppas att ni kommer att fortsätta att läsa under ert härliga jullov för att hålla igång med läsningen. Som jag sagt tidigare, hellre kortare stunder men ofta.

Här kommer lite info från Maysan:
Hej alla föräldrar.

Nu är det snart jullov och klädförrådet är ju lika fullt som vanligt.

22 dec är sista dan för att hämta höstens kläder.Sen skickar jag dom till barnhem i Lettland.

Tänk på att märka kläderna med för och efternamn och klass.

Och TACK ni som märker kläderna.

Klädförrådet är öppet måndag och fredag 8.00

God Jul och Gott Nytt År från Maysan

Trevlig andra advent önskar Carina och Mange!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

